wtorek, 16 grudnia 2014

Brazylijskie babeczki z parmezanem. Polecam!

Ostatnio opętał mnie istny szał na babeczki i muffinki, więc spodziewajcie się podobnych przepisów jeszcze przez długi czas. Na słodko i wytrawnie. Były już kokosowe muffinki z truskawkami [klik], z borówkami [klik] czy jajeczne z warzywami[klik]. Dziś proponuję Brazilian Cheese Puffs, czyli wytrawne serowe damy, które w mniejszym stopniu nadają się na drugie śniadanie do szkoły czy pracy, bo najlepiej smakują na ciepło. Ale z powodzeniem można je odgrzać w piekarniku czy mikrofali. Doskonale sprawdzą się też jako dodatek do zup kremowych, np. pomidorowej [klik], dyniowej czy z marchewki [klik] lub też na kolację, do pary z jakąś dobrą sałatką. Przepis znalazłam tu



Składniki na 12 babeczek:

  • 1,5 szklanki tapioki (skrobia z manioku)
  • 3 łyżki parmezanu
  • 150 ml startego sera (gouda, cheddar, mozzarella, pleśniowy - ja robiłam raz z goudą i ras z kozią roladą pleśniową, oba polecam)
  • 2 jajka
  • 50 ml oleju (najlepiej ryżowy lub rozpuszczony kokosowy)
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia (najlepiej bez fosforanów, czysty kamień winny)
Nagrzewamy piekarnik do 170 stopni. 
Wszystkie składniki mieszamy ze sobą do uzyskania jednolitej masy. 
Na blaszce kładziemy formę na muffinki (użyłam silikonowej),którą wypełniamy ciastem (ok. 3/4) powierzchni. Pieczemy ok. 20 minut, aż babeczki lekko się zarumienią. 
Jeśli lubicie serowe przysmaki i tak jak mój syn jesteście fanami pizzy serowej, musicie koniecznie spróbować zrobić te cuda. 



































***
Zapraszam też do odwiedzenia mojego podróżniczo-reporterskiego bloga
http://pasjamilubiebycwpodrozy.blogspot.com

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz