czwartek, 14 sierpnia 2014

Najprostsze ciasto ze śliwkami! Odchudzone i bez glutenu. Pyszności!

Bezglutenowe ciasto ze śliwkami
Przepis na to ciasto dostałam od mamy, trochę go tylko po swojemu zmodyfikowałam, dzięki czemu jest zdrowsze i mniej kaloryczne. To tzw. ciasto niedzielne - nie jest może super efektowne, ale za to szybkie i łatwe w przygotowaniu. Piecze się pół godziny, przygotowuje 10 minut. Owoce można dodawać dowolne, ja akurat dysponowałam nadmiarem śliwek, ale sprawdzą się tutaj też jabłka, gruszki, truskawki, borówki czy wiśnie. Przy bardziej kwaśnych owocach można ewentualnie dodać więcej cukru. Ciasto znika w mig, nie jest bowiem ani nadmiernie słodkie, ani wypychające - właściwie to bardziej owoce z ciastem niż odwrotnie :)
A po bezglutenowe mąki, bezglutenowy proszek do pieczenia (kamień winny) i  wiele innych zdrowych produktów zapraszam do sklepu  http://drpelc.pl/
Uwaga! Wydłużamy promocję - dla wszystkich czytelników bloga rabat 7% na cały asortyment. Wystarczy w tabelkę z kodem rabatowym wpisać hasło: zdrowozakrecona.



Składniki:

  • 2 szklanki mąki (u mnie owsiana i kukurydziana w równych proporcjach; jeśli chorujecie na celiakię, użyjcie certyfikowanej mąki owsianej)
  • 3/4 szklanki cukru (u mnie kokosowy - jeśli nie macie, polecam brązowy)
  • pół szklanki oleju (u mnie rozpuszczony olej kokosowy, nierafinowany)
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 jaja
  • kg owoców (u mnie tym razem śliwki, ale z truskawkami czy jagodami też wychodzi bezbłędne)






Jajka ubijamy mikserem, dodając stopniowo cukier aż uzyskamy puszysta masę. Wlewamy olej i jeszcze chwilę miksujemy. Mąki mieszamy z proszkiem do pieczenia i uzyskany mix powoli wsypujemy do masy jajecznej. Wrzucamy owoce pokrojone w ćwiartki i mieszamy. Masa będzie bardzo gęsta, ale taka ma być. Wylewamy całość na blachę (u mnie silikonowa tortownica) i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez ok. pół godziny. 



**
Zapraszam też do odwiedzenia mojego drugiego, tym razem podróżniczego bloga 

31 komentarzy :

  1. "Owoce c ciastem" - to zdecydowanie to, co lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prosty i bardzo dobry przepis! Zjedzone całe w ciągu jednego dnia;)
    A z innymi owocami robiłaś? np z jabłkami?

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że smakowało. Tak, robiłam je już z truskawkami, z borówkami, z jabłkami i cynamonem. Wiśnie też się nadadzą

    OdpowiedzUsuń
  4. a może macie pomysł, jak zrobić to ciasto w wersji wegańskiej - bez jajek?

    OdpowiedzUsuń
  5. spróbuj dodać banana i 2 łyżki siemienia zalanego wrzątkiem

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam ostatnio podobne :) Uwielbiam takie ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  7. właśnie zajadam to ciasto :) zrobiłam identycznie jak w Twoim przepisie - wyszedł idealnie! Pierwsze ciasto bezglutenowe jakie jadłam do tej pory które naprawdę smakuje
    :) Dziękuje za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Bardzo się cieszę, że smakuje. Też lubię to ciasto:) I pomyśleć, że jest takie proste!

      Usuń
  8. Witam, czy moge zamienić make na ryżowa lub gryczana?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne.lepiej jednak wymieszać bo gryczana jest intensywna a ryżowa krucha

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Jasne.lepiej jednak wymieszać bo gryczana jest intensywna a ryżowa krucha

      Usuń
  9. Zrobiłam zgodnie z zaleceniem :) bardzo dziekuje, bo wyszło super - prawie sie nie czuje, ze bezglutenowe! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Cieszę się że smakowało. Pozdrawiam

      Usuń
  10. Czy można zrobić z podwójnej porcji na większą blachę?? Upiecze się?? Ktoś próbował??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej tak,tylko wydłuż nieco czas pieczenia

      Usuń
  11. Czy można zrobić z podwójnej porcji na większą blachę? Upiecze się? Ktoś próbował?

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzien dobry :)
    czy zamiast oleju mogłabym rozpuscić masło? :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jest pyszne!!!
    Dzieciaki są zachwycone
    Dziękuję bardzo za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie napisałaś ile ma kalorii całość, ile jest porcji i jaką ma kaloryczność i waga 1 porcja. Gdybyś mogła uzupełnić.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zrobilam ciasto dokladnis z przepisu i pieklam pol godziny ale ciasto jest cale mokre. Wogole nie upieczone. Jak to mozliwe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem może to kwestia piekarnika. Włóż jeszcze na 10-15 minut, choć może być zakalec

      Usuń
    2. U mnie było podobnie, pieklam 15 minut dłużej i jest pyyyysznie 😍😍😍

      Usuń
  16. Przepyszne :)))) bardzo dziękuję za świetny przepis :) sciskam mocno😘😘😘

    OdpowiedzUsuń
  17. jakiej wielkości jest forma?

    OdpowiedzUsuń
  18. jakiej wielkości jest forma?

    OdpowiedzUsuń
  19. klasycznej? to jest o średnicy?? - ja mam 20 cm ale nie wiem czy to standardowy rozmiar

    OdpowiedzUsuń
  20. Pierwszy raz, z braku czasu pieklam zgodnie z czasem z przepisu i nie sprawdzilam czy sie upieklo w srodku... dopiero jak przestyglo i zabralam sie do krojenia olazalo sie ze 30min to za krotko, srodek jest zakalcowaty, ale w smaku jest przepyszne☺ nastepnym razem przetrzymam dluzej albo troszke inaczej wyloze. Robilam wczesniej szarlotke z innego przepisu i czesc ciasta podpiekalam, dopiero potem owoce; mysle ze moj piekarnik bardziej lubi taki sposob�� dziekuje za przepis i pozdrawiam☺

    OdpowiedzUsuń