wtorek, 11 lipca 2017

Coconut ladoo, czyli indyjskie kulki z kokosem i kardamonem. Bez mąki, bez pieczenia, wegańskie

Kolejny słodki przysmak z kokosem - tym razem w wersji wegańskiej i niewymagajacej pieczenia. Idealna przekąska na upalne dni, gdy przyjdzie ochota na małe co nieco, na party lub podróż. Kulki robi się kilka minut, przepis jest banalnie prosty i można zaszaleć z dodatkami - zamiast kardamonu dać np. cynamon (choć akurat kardamon bardzo polecam, fajnie przełamuje słodycz kokosa). Można również posypać je wiórkami, jak na zdjeciach lub np. kakaem (ale nie jest to warunek niezbędny, osobiście wole niczym niesypane). To bardzo zdrowa przekąska, z dużą zawartością błonnika - warto wypróbować!

wtorek, 4 lipca 2017

Dietetetyczne kokosanki - najlepsze!


Pewnie pisałam to już milion razy, ale co tam, napiszę po raz kolejny: uwielbiam kokos i wszystko co kokosowe! Mleko kokosowe dodaję do czego popadnie, olej tak samo, słodzę na ogół cukrem z kokosa, a pastę i wiórki przetworzyłam już na milion sposobów. Nie zdziwię więc Was jeśli powiem, że moje ulubione ciastka to kokosanki? Na blogu znajdziecie już klasyczne makaroniki, dziś nieco inne wersja, pozwalająca wykorzystać też żółtka. Do tego oczywiście wiórki (u mnie zmiksowane lekko chipsy kokosowe 100%), odrobina tłuszczu (a nie 60 g jak w klasycznych przepisach), łyżka mąki kokosowej (zamiast skrobi) i ksylitol w miejsce cukru (może być tez erytrol, naturalnie). Ciastka są pyszne, słodkie (jak na mój gust nawet bardzo słodkie), lekko chrupiące na zewnątrz i mięciutkie w środku. No pycha, no :)


niedziela, 25 czerwca 2017

Czekoladowy deser z batata. Wegański, bez mąki, bez cukru, bez pieczenia

Dziś deser idealny na lato, bo nie wymaga pieczenia i najlepiej smakuje porządnie schłodzony (a nawet lekko zmrożony). Robi się go błyskawicznie, o ile wcześniej ugotujemy lub upieczemy batata. Wystarczą 4 podstawowe składniki, 5 minut roboty i...gotowe.  To deser  w wersji mini, więc tabunu gości nim nie poczęstujecie, ale spokojnie starczy dla kilku osób. Można go zjeść też zamiast śniadania, bo w jego skład wchodzą same zdrowe produkty: batat, kakao, bakalie i daktyle.

niedziela, 18 czerwca 2017

Jaglana quiche ze szparagami i serem brie. Bez mąki i dodatkowego tłuszczu


Uwielbiam jaglane tarty, pizze quiche i tym podobne. Przyznaję, lubię też tradycyjną pizzę, tartę na krychym cieście i cieście francuskim. Ale tych ostatnich staram się unikać, wprowadzajac w ich miejsce zdrowsze komponenty. Można naturalnie zrobić kruche ciasto z mąk bezglutenowych (jak to TUTAJ lub TUTAJ), ale to wciąż bomba kaloryczna w postaci ogromnej ilości masła. Jakiś czas temu oprcowałam więc przepis na tartę fit - z samej kaszy jaglanej, tudzież z dodatkiem (niewielkim mąki i tłuszczu). Polecam wypróbować także:

A dziś polecam Wam ciasto najbardziej dietetyczne z możliwym - składa się tylko z ugotowanej kaszy, jajka i przypraw. Farsz będzie już trochę mniej fit, bo ze sporą ilością sera (można zastapić wędzonym lub marynowanym tofu), ale też ze zdrowymi szparagami. Polecam!



niedziela, 11 czerwca 2017

Śniadanie mistrzów: placek kokosowo-sernikowy z owocami. Bezzbożowy i beztłuszczowy.

Dziś propozycja na bardzo pożywne i równie zdrowe słodkie śniadanie, które może funkcjonować rownież jako deser czy lunch do pracy/szkoły. Świetnie smakuje zarówno na ciepło, jak i na zimno. Można go zrobic również w wersji wytrawnej i włąściwie dowolnie modyfikować - zawsze wychodzi. Wszystko czego potrzebujemy to ser twarogowy (najlepiej ricotta, choć zwykły też się nada), jajka, trochę cukru (u mnie kokosowy), trochę mąki kokosowej i owoce. Przygotowanie zajmuje 5 minut, pieczenie 15 - ale możemy zrobić wieczorem, i zjeść rano lub zapakować do lunchboxa.

czwartek, 8 czerwca 2017

Pyszne jaglane pulpety w sosie pomidorowym zapiekane z mozzarellą. Lekkie i proste danie na każdą kieszeń.

Dziś coś bardzo prostego, lekkiego, taniego i naprawdę smacznego. Gwarantuję, że zasmakuje nawet umiarkowanym wielbicielom kaszy jaglanej. Osoby niejedzące nabiału mogą ominąć pozzarellę - też bedzie smacznie, a parmezan zastapić płatkami drożdżowymi. Weganie dodatkowo zamiast jajka niech wsypią łyżkę zmielonego siemienia. Pulpetów można też nie zapiekać, a jedynie lepiej obsmażyć i polać sosem - czy to pomidorowym, jak mój, czy innym, np. grzybowym lub nawet pesto. jedną z cudownych właściwośc kaszy jaglnj jest bowiem jej totalny brak smaku - co oznacza, że można z niej wyczarować dosłownie wszystko i że do wszystkiego pasuje. 
Zróbcie i dajcie znać, jak smakowało.

niedziela, 21 maja 2017

Lekki i dietetyczny pasztet z bakłażana

Dziś coś dla miłośników bakłażana, szukających alternatywy dla ciężkich mimo wszystko pasztetów ze strączków. A więc pasztet, ale ...z bakłażana, doprawiony na włosko, z dodatkiem suszonych pomidorów. Żadnych strączków, żadnej mąki - ne licząc łyżkę kokosowej, która co prawda nazwy się mąką, ale nie ma nic wspólnego ze zbożowymi mąkami i tu służy głównie do delikatnego zagęszczenia pasztety. Możecie ją też pominąć, pasztet wyjdzie, ale będzie bardziej mokry. 
Po mąkę kokosową, olej kokosowy, ghee i przyprawy oraz wiele innych dobroci udajcie się pod których z krakowskich adresów sklepu Ekogram Zielonki lub w sieci na https://ekogram.pl/
Uwaga! Dla wszystkich czytelników bloga rabat 7% na cały asortyment. Wystarczy w tabelkę z kodem rabatowym wpisać hasło: zdrowozakrecona