niedziela, 21 grudnia 2014

Muffinki jaglane z kokosem i gorzką czekoladą



Dziś coś dietetycznego, po świątecznych szaleństwach jak znalazł. Babeczki jaglane to nieco uproszczona wersja wykwintnego sernika, który jakiś czas temu robiłam na bazie kaszy jaglanej [klik]. Tu skład jest dużo prostszy, niemniej smakują naprawdę dobrze. Ciekawego posmaku dodaje babeczkom mleko kokosowe oraz czekolada, która, jak wiadomo, z kokosem komponuje się doskonale.

Składniki na 8 sztuk:
  • 2 pełne szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
  • 2 duże banany
  • 2 łyżki mąki kokosowej (może być też inna, np. migdałowa)
  • 2 żółtka (można pominąć jeśli dajemy inną mąkę niż kokosowa)
  • 50 ml mleka kokosowego (dałam takie w kartoniku)
  • 2 łyżki delikatnego miodu (najlepiej surowego) lub jasnego syropu
  • pół tabliczki dobrej gorzkiej czekolady

Piekarnik nagrzewamy do 170 stopni. Wszystkie składniki poza czekoladą wrzucamy do miski i miksujemy do uzyskania w miarę jednolitej, gładkiej masy. Masę mieszamy z pokruszoną czekoladą  i wylewamy do foremek na muffinki. Ja zrobiłam 6 sztuk w foremkach na muffinki i 3 w silikonowych serduszkach.
Pieczemy ok. 20-30 minut.








***
Zapraszam też do odwiedzenia mojego podróżniczo-reporterskiego bloga
http://pasjamilubiebycwpodrozy.blogspot.com

4 komentarze :

  1. Chyba zapomniałaś dodać do listy składników czekoladę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. W smaku okropne ... Niestety ale tego przepisu z czystym sercem polecić nie mogę ,a szkoda ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, co kto lubi, ale żeby okropne?. Robiłaś zgodnie z przepisem?

      Usuń