sobota, 3 stycznia 2015

Potrawka z ryżu i cieciorki, z dodatkiem suszonych pomidorów i koziego sera

Po przygotowaniach świątecznych, a potem sylwestrowych zupełnie nie mam ochoty na długie stanie przy garach. Dziś więc proponuję szybką i prostą potrawkę - cudownie rozgrzewającą i pożywną. Zamiast ryżu można oczywiście dać kaszę, ja jednak zakochałam się ostatnio w ryżu basmati, więc na chwilę odstawiłam jaglankę - przynajmniej w potrawach obiadowych.

Składniki:

  • 1 puszka cieciorki (oczywiście najlepiej ugotować samemu, ja jednak wyjątkowo skorzystałam z rezerwy. Zawsze mam puszkę w szafce na wypadek nagłej chęci na ciecierzycę - którą, jak wiadomo, trzeba całą noc namaczać)
  • 2 szklanki dobrego ryżu ( u mnie basmati)
  • 1 łyżeczka masła lub oleju 
  • ok. 4 szklanki wody 
  • 10 sztuk pomidorków cherry
  • 3-4 połówki suszonych pomidorów
  • 50 g sera koziego pleśniowego (dałam roladkę President)
  • przyprawy: sos sojowy (1-2 łyżki), czosnek niedźwiedzi, kurkuma, kolendra, ostra papryka, pieprz
Ryż podsmażamy chwilę na łyżeczce tłuszczu, następnie zalewamy wrzącą wodą - taką ilością, by przykryła ryż. Od czasu do czasu mieszamy, a jak ryż wchłonie wodę, dolewamy kolejną porcję wrzątku. I tak aż do całkowitego ugotowania ryżu.
W międzyczasie odsączamy cieciorkę, wrzucamy na patelnię (ewentualnie delikatnie natłuszczoną), dodajemy pokrojone w ćwiartki pomidory, polewamy sosem sojowym, posypujemy przyprawami i chwilę podsmażamy. 
Na koniec wrzucamy suszone pomidory oraz pokrojony w drobne kawałki ser. Wykładamy na ryż lub łączymy z ryżej i mieszamy całość na patelni. Wykładamy na talerze i posypujemy dowolną zieleniną. I wsio.




***
Zapraszam też do odwiedzenia mojego podróżniczo-reporterskiego bloga
http://pasjamilubiebycwpodrozy.blogspot.com

2 komentarze :