niedziela, 7 kwietnia 2019

Wegańskie, bezglutenowe gofry. Sprawdzony przepis!

Zakup gofrownicy sprawił, że nasza niedzielna tradycja naleśnikowa ustąpiła miejsca gofrowej. Jemy je na deser, a nierzadko po prostu w ramach niedzielnego śniadania. Z domową konfiturą, powidłami, musem owocowym tudzież z bananem i masłem orzechowym lub z kokosową bitą śmietaną. A niedługo, już mam nadzieję, ze świeżymi owocami. Tak czy owak to pożywne i całkiem zdrowe śniadanie. 
Zaczęliśmy od przepisy klasycznego, na bazie jajek i mąki orkiszowej, by w końcu, po kilku eksperymentach stworzyć idealny przepis odpowiedni dla wegan i osób unikających glutenu. Śmiem nawet twierdzić, i nie jestem w tym zdaniu odosobniona, ze te gofry wychodzą lepiej niż tradycyjne. Robiłam je już kilka razy i zawsze wychodzą świetnie, mam więc nadzieję, że i Wam się uda. 

Składniki na 8-9 gofrów:
  • 2 szklanki mąki (użyłam w mniej więcej równych proporcjach: tapioki, mąki ryżowej i mąki owsianej)
  • 2 szklanki mleka roślinnego (u mnie to na ogół ryżowe z wanilią)
  • 1/4 szklanki oleju kokosowego [rozpuszczonego]
  • 1/4 szklanki masła orzechowego
  • 2 nieduże banany (2/3 szklanki musu po zmiksowaniu)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki syropu klonowego
Mąki mieszamy z proszkiem do pieczenia. Banany miksujemy z masłem orzechowym, olejem i syropem, dodajemy mleko. Całość wlewamy do miski z mąkami i miksujemy do powstania gładkiej masy. Pieczemy ok. 10 minut (zależy od mocy gofrownicy). Podajemy z ulubionymi dodatkami.
Uwaga! Masa w czasie przygotowania trochę zgęstnieje, możemy więc mniej więcej w połowie pieczenia dodać odrobinę wody lub mleka.







11 komentarzy :

  1. Gofry faktycznie pyszne i chrupiące !! Bardzo nam smakowały. Polecamy Pozdrawiam Monika Kulka

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy przepis na gofry. Czekam na kolejny twój wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tak samo. Najpierw były naleśniki a po kupieniu gofrownicy tylko gofry :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi bardzo zachęcająco. Na pewno kupię i wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Twojego bloga :) Genialny jest :0

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten blog bardzo mi się podoba. Na tym blogu na pewno zostanie na dłużej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Love it. Great work done. Nice website. Love it. This is really nice.
    wordpress
    blogspot
    youtube
    Game ស្លត់អនឡាញ

    OdpowiedzUsuń