niedziela, 24 marca 2019

Najlepszy chlebek bananowy. Wegański i bez glutenu

Chlebków bananowych i innych ciasto-chlebków nigdy dość prawda?  Ja się ich już sporo narobiłam, kilka znajdziecie też na blogu. Ale po raz pierwszy wyszedł mi chlebek dość mocno bananowy i o idealnej teksturze - wilgotny, ale nie zbity i nieglinowaty. Idealnie smakuje bez dodatków, ale miłośnicy konfitur czy masła orzechowego też mogą tu zaszaleć. Mi najbardziej smakuje na ciepło, więc każdorazowo podgrzewałam chwilę w mikrofalówce lub na elektrycznym grillu/opiekaczu. 
Kto się skusi?

Składniki:
  • 4- 5 niedużych bananów (1,5 szklanki po zmiksowaniu)
  • 1/2 szklanki mąki z tapioki lub innej skrobi
  • 1 szklanka mąki owsianej
  • 1/2 szklanki mąki ryżowej
  • 1/3 szklanki mleka roślinnego (użyłam ryżowego z wanilią)
  • 1/3 szklanki cukru kokosowego
  • 2 łyżki syropu klonowego (opcja)
  • 1/4 szklanki rozpuszczonego oleju kokosowego lub masła orzechowego
  • 2 łyżki chia zmieszane z 6 łyżkami ciepłej wody i pozostawione do zgęstnienia
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • 1/4 łyżeczki soli
  • bakalie lub kawałki czekolady - ok. 1/2-2/3  szklanki (tak zgaduję, bo ja nie dodawałam, ale miałam to w planach - niech żyje skleroza!)
W jednej misce łączymy suche składniki, w drugiej miksujemy mokre. Łączymy zawartość obu misek. Dodajemy bakalie lub czekoladę, jeśli używamy. Powstałą masę wlewamy do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Pieczemy 45-50 minut (do tzw. suchego patyczka). Kroimy po wystygnięciu. 






4 komentarze :

  1. Pyszny chlebek bananowy. Super puszysty I sie nie kruszy. Idealny. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  2. Również polecam, bardzo dobry!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie słyszałam o takim przepisie na chleb. Na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń