niedziela, 20 maja 2018

Ciastka czekoladowe typu brownie z awokado. Wegańskie, bezmączne

Może trudno w to uwierzyć, ale to mój pierwszy wypiek z użyciem awokado. Widziałam wiele przepisów na brownie czy chlebek, z drugiej strony wiele osób skarżyło się na wyczuwalną gorycz takiego wypieku. W końcu jednak postanowiłam spróbować, bardzo dojrzałe owoce błagały bowiem o skonsumowanie Nie mogłam nie okazać litości choćby jednemu ;) Postanowiłam zrobić bardzo czekoladowe ciastka, które same w sobie są raczej gorzkie niż słodkie, ryzyko zepsucia wypieku było więc minimalne. Efekt przerósł oczekiwania - nie tylko moje zresztą. Junior zjadł od razu 4, twierdząc że są...pyszne! A że on raczej nie przepada za zdrowymi wypiekami, i takie superlatywy z jego ust wychodzą pod adresem moich wypieków nader rzadko, radość była tym większa. 
No i cóż, mam nadzieję, że Wam też posmakują.

Po masło orzechowe, syrop klonowy, chia, surowe kakao i inne zdrowe produkty zapraszam do sklepu https://www.e-superfood.pl/ - Dodatkowo, dla czytelników bloga, z kuponem o treści "zdrowo" rabat w wysokości 5% !


Składniki na 11-12 ciastek:
  • 1 dojrzałe awokado
  • 1/2 szklanki masła orzechowego
  • 1/3 szklanki syropu klonowego /erytrolu w wersji keto
  • 50 g czekolady gorzkiej (u mnie 74% kakao)
  • 1/3 szklanki surowego kakao
  • 1 łyżka chia (zmieszanego z 2 łyżkami wrzątku)
  • szczypta soli
Do blendera wrzucamy awokado, masło orzechowe, syrop i chia. Połowę czekolady rozpuszczamy i dodajemy do masy, drugą połowę kroimy na drobne kawałki i mieszamy z resztą.
Blachę wykładamy papierem do pieczenia, który za pomocą pędzelka lekko natłuszczamy. Łyżką nakładamy kulki i rozpłaszczamy wilgotnymi dłońmi.
Pieczmy 15-20 minut w 180 stopniach.





***
Zapraszam też do odwiedzenia mojego podróżniczo-reporterskiego bloga


8 komentarzy :

  1. full tłuszczu... i to naprawdę jest zdrowe?

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno zdrowsze niż ciastka na oleju i mące. Wszystkie składniki są zdrowe, owszem zawierają dużo tłuszczu, ale są jednocześnie niskowęglowodanowe. A dobrych tłuszczów nie trzeba się bać. Oczywiście, o ile je sie z umiarem - zjedzenie 5 ciatek na raz na pewno nie jest godne polecenia, ale jedno takie ciastko do kawy to zdrowa dawka energii

    OdpowiedzUsuń
  3. czy można dać miód zamiast syropu klonowego? i ile mam go dać? dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może byc miód, może być syrop z daktyli. Dałabym tyle samo - zawsze ilość słodu można dawkować pod własne preferencje, nie ma tu składników niejadalnych na surowo, więc śmiało mozna próbować

      Usuń
  4. Nikt nie mowi ze to sa ciastka FIT tylko, ze zdrowe. Bez oleju palmowego, cukru rafinowanego i inyych smieci. Jak dla mnie super !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to tez fit, patrzac na rodzaj diety jaka jest LOW CARB vel Keto ;-)

      Usuń
  5. Brzmi smacznie ☺ Pewnie ciężko nie siegać po nastepne 😉

    OdpowiedzUsuń