wtorek, 15 września 2015

Risotto z kurkami i parmezanem. Pyszności!


Wiem, wiem, ostatnio nie działo się na tym blogu zbyt wiele. Mam jednak nadzieję, że to tylko chwilowy przestój, a wielki powrót sygnować będzie to danie, zrobione na specjalne życzenie - risotto z kurkami. Obowiązkowo na białym winie, z parmezanem i na maśle. Wersja wegańska też jest możliwa - wystarczy pominąć ser, a masło zastąpić olejem. Będzie smaczne, choć ja wolę tę bliską oryginalnej recepturze kuchni włoskiej. I taką dziś Wam prezentuję.

A po ekologiczny ryż do risotto (Arborio) i wiele innych składników niezbędnych w zdrowej kuchni zapraszam jak zawsze do sklepu  http://drpelc.pl/
Uwaga! Ta promocja jest wciąż aktywna - dla wszystkich czytelników bloga rabat 7% na cały asortyment. Wystarczy w tabelkę z kodem rabatowym wpisać hasło: zdrowozakrecona.


Składniki:

  • 200 g ryżu do risotto (koniecznie, inny się nie nadaje)
  • 200 g kurek
  • 1 l bulionu (ja nie miałam ani kostek, ani suszonych warzyw, więc do wrzątku dodałam 2 garście mrożonej mieszanki warzywnej, łyżeczkę kurkumy, łyżeczkę cząbru, pół cebuli, 2 łyżeczki soli - gotowałam przez ok. pół godziny, po czym przecedziłam i trzymałam na niewielkim ogniu)
  • 100 ml białego wytrawnego wina
  • pół dużej cebuli
  • sól, pieprz
  • 4 łyżki parmezanu plus do dekoracji (opcjonalnie, ale jeśli jecie sery, to gorąco polecam)
  • 4 łyżki klarowanego masła (lub oleju w wersji wegańskiej)
  • sól, pieprz



Przygotowujemy bulion (jeśli używamy kostek lub suszu warzywnego, wrzucamy je do gotującej wody i trzymamy na małym ogniu).
Na 1-2 łyżkach masła smażymy pokrojoną w małą kostkę cebulę, a gdy się zeszkli dodajemy dokładnie umyte, osuszone i rozdrobnione kurki. Dodajemy 2 szczypty soli i smażymy na niewielkim ogniu ok. 10 minut.
W garnku lub na drugiej patelni rozgrzewamy kolejną łyżkę masła, dodajemy ryż i chwilę smażymy, mieszając. Wlewamy wino, a gdy wyparuje dodajemy 1/2 szklanki bulionu. Gotujemy na małym ogniu, stopniowo dolewając bulion. Możemy do gotojącego sie ryżu dodać część naszych grzybów, ale nie jest to konieczne. Jednak gdy ryż będzie już gotowy i wchłonie cały bulion, wrzucamy grzyby z cebulą, dodajemy łyżeczkę masła (opcjonalnie, ale smaczniej) i parmezan. Solimy i p[ieprzymy do smaku.
Podajemy, posypując dodatowo parmezanem.









  ***

Zapraszam również do odwiedzenia mojego podróżniczo-reporterskiego bloga "Wojażomania"

3 komentarze :

  1. Wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę w końcu kupić ten parmezan, bo to już kolejne pyszne danie, które wymaga jego dodatku! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. i kupiłaś ten parmezan?

    OdpowiedzUsuń