środa, 16 września 2015

Dwuskładnikowe lody z masłem orzechowym. Wegańskie, bez cukru, bez gotowania, bez maszynki


Wróciły upały, a z nimi ochota na lody. Ostatnio, będąc w Krakwie skusiłam się na lody peanut butter. Miały być naturalne, ale smakowały jak z dodatkiem składników w proszku. Fuj. Postanowiłam więc podjąć wyzwanie i zrobić takie lody w domu. Takie, tzn. z masłem orzechowym, ale o lepszym smaku od tych knajpowych. Pomysł był prosty i sprawdzony wielokrotnie podczas tego lata. Za podstawę do lodów posłużyły mi bowiem banany. Najlepiej bardzo dojrzałe. Wcześniej obrane, pokrojone w krążki i zamrożone. Teraz wystarczyło je wyjąć z zamrażalnika, wrzucić do blendera, który posiada funkcje kruszenia lody, dodać dobre masło orzechowe i po kilkunastu sekundach powstały cudowne lody o zerowym posmaku bananów, a za to z bardzo mocno wyczuwalną nuta masła orzechowego, które szczerze uwielbiam.


A po stuprocentowe masło orzechowe, bez żadnych dodatków, po tahini, kakao, syropy i wiele innych składników niezbędnych w zdrowej kuchni zapraszam jak zawsze do sklepu  http://drpelc.pl/
Uwaga! Ta promocja jest wciąż aktywna - dla wszystkich czytelników bloga rabat 7% na cały asortyment. Wystarczy w tabelkę z kodem rabatowym wpisać hasło: zdrowozakrecona.
Składniki na 2 duże porcje lodów orzechowych:
  • 2 mrożone banany
  • 5 łyżek masła orzechowego
Miksujemy i gotowe :)
















Jeśli macie ochotę na innej smaki, zasada jest ta sama. Mrozicie banany oraz inne owoce.  Blendujecie i gotowe! Można dać same banany, jak ktoś bardzo lubi ten smak, albo też wzgocić innymi dodatkami. Poniżej kilka pomysłów:





Lody o smaku melona:


  • 2 zamrożone banany
  • 1 szklanka mrożonego lub swieżego melona, pokrojonego w kostkę (na tej samej zasadzie postępujemy z innymi owocami)



Lody czekoladowe

  • 2 banany
  • 2 łyżki surowego kakao
Lody chałwowe:

  • 2 banany
  • 3 łyżki tahini
  • 2 łyżki miodu/syropu klonowego





                                                          ***

Zapraszam również do odwiedzenia mojego podróżniczo-reporterskiego bloga "Wojażomania"

9 komentarzy :

  1. Proste, a jakie pyszne! Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy te lody w Krakowie jadłaś może w Cupcake Corner Bakery?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bananów nie czuć,możesz dać dowolne ulubione owoce,byle dość słodkie. Zabiją smak banana,a zyskasz kremową konsystencje i słodycz. Spróbuj. Ja uwielbiam z mango lub melonem,ale jagodowe czy truskawkowe też super

      Usuń
  4. OOOhhh - jagodowe ! - i nie słodkie! - jesteś boska ! - bananów mi!!! - muszę kupić i zamrozić

    OdpowiedzUsuń
  5. jagody mam i maliny też - jutro Ci opowiem - duuży uśmiech Ci

    OdpowiedzUsuń
  6. hi, coś się poknociło i zostałem wybanowany - to byłaś Ty?
    napisałem tylko że . " ooohhh jagodowe i że jesteś boska i że nie mam bananów"...
    pewnie znowu nie na miejscu.
    Do rzeczy - banany już przywieźli, dojrzałe są - w talarki je i do freezera, zamrozić.
    Potem z jagodami do blendera - z malinami do drugiego - i co? nic więcej ?
    Nie chcę ani cukru, ani mleka, śmietany czy jogurtu...
    ??? nic, nic i będą lody? Słowo ? JAGODOWE... MALINOWE...naprawdę? nie czarujesz?
    Duży Uśmiech Ci - Tom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sorry, jakoś te komentarze mi umknęły. Tak, tylko tyle. Zrobiłeś? Udały się? Smakowały?

      Usuń
  7. Hej, mogłabyś zdradzić jaki masz blender? Musiałam dodać trochę mleka kokosowego żeby udało mi się zblendować banany, ale i tak wyszły pyszne!

    OdpowiedzUsuń