środa, 16 września 2015

Dwuskładnikowe lody z masłem orzechowym. Wegańskie, bez cukru, bez gotowania, bez maszynki


Wróciły upały, a z nimi ochota na lody. Ostatnio, będąc w Krakwie skusiłam się na lody peanut butter. Miały być naturalne, ale smakowały jak z dodatkiem składników w proszku. Fuj. Postanowiłam więc podjąć wyzwanie i zrobić takie lody w domu. Takie, tzn. z masłem orzechowym, ale o lepszym smaku od tych knajpowych. Pomysł był prosty i sprawdzony wielokrotnie podczas tego lata. Za podstawę do lodów posłużyły mi bowiem banany. Najlepiej bardzo dojrzałe. Wcześniej obrane, pokrojone w krążki i zamrożone. Teraz wystarczyło je wyjąć z zamrażalnika, wrzucić do blendera, który posiada funkcje kruszenia lody, dodać dobre masło orzechowe i po kilkunastu sekundach powstały cudowne lody o zerowym posmaku bananów, a za to z bardzo mocno wyczuwalną nuta masła orzechowego, które szczerze uwielbiam.


A po stuprocentowe masło orzechowe, bez żadnych dodatków, po tahini, kakao, syropy i wiele innych składników niezbędnych w zdrowej kuchni zapraszam jak zawsze do sklepu  http://drpelc.pl/
Uwaga! Ta promocja jest wciąż aktywna - dla wszystkich czytelników bloga rabat 7% na cały asortyment. Wystarczy w tabelkę z kodem rabatowym wpisać hasło: zdrowozakrecona.
Składniki na 2 duże porcje lodów orzechowych:
  • 2 mrożone banany
  • 5 łyżek masła orzechowego
Miksujemy i gotowe :)
















Jeśli macie ochotę na innej smaki, zasada jest ta sama. Mrozicie banany oraz inne owoce.  Blendujecie i gotowe! Można dać same banany, jak ktoś bardzo lubi ten smak, albo też wzgocić innymi dodatkami. Poniżej kilka pomysłów:





Lody o smaku melona:


  • 2 zamrożone banany
  • 1 szklanka mrożonego lub swieżego melona, pokrojonego w kostkę (na tej samej zasadzie postępujemy z innymi owocami)



Lody czekoladowe

  • 2 banany
  • 2 łyżki surowego kakao
Lody chałwowe:

  • 2 banany
  • 3 łyżki tahini
  • 2 łyżki miodu/syropu klonowego





                                                          ***

Zapraszam również do odwiedzenia mojego podróżniczo-reporterskiego bloga "Wojażomania"

8 komentarzy :

  1. Proste, a jakie pyszne! Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy te lody w Krakowie jadłaś może w Cupcake Corner Bakery?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bananów nie czuć,możesz dać dowolne ulubione owoce,byle dość słodkie. Zabiją smak banana,a zyskasz kremową konsystencje i słodycz. Spróbuj. Ja uwielbiam z mango lub melonem,ale jagodowe czy truskawkowe też super

      Usuń
  4. OOOhhh - jagodowe ! - i nie słodkie! - jesteś boska ! - bananów mi!!! - muszę kupić i zamrozić

    OdpowiedzUsuń
  5. jagody mam i maliny też - jutro Ci opowiem - duuży uśmiech Ci

    OdpowiedzUsuń
  6. hi, coś się poknociło i zostałem wybanowany - to byłaś Ty?
    napisałem tylko że . " ooohhh jagodowe i że jesteś boska i że nie mam bananów"...
    pewnie znowu nie na miejscu.
    Do rzeczy - banany już przywieźli, dojrzałe są - w talarki je i do freezera, zamrozić.
    Potem z jagodami do blendera - z malinami do drugiego - i co? nic więcej ?
    Nie chcę ani cukru, ani mleka, śmietany czy jogurtu...
    ??? nic, nic i będą lody? Słowo ? JAGODOWE... MALINOWE...naprawdę? nie czarujesz?
    Duży Uśmiech Ci - Tom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sorry, jakoś te komentarze mi umknęły. Tak, tylko tyle. Zrobiłeś? Udały się? Smakowały?

      Usuń