środa, 24 czerwca 2015

Truskawkowy pudding z chia, czyli witariańska owsianka

Nie tak dawno temu uważałam, że witarianizm to synonim wyrzeczeń i ograniczeń, takie żywieniowe ekstremum. Nieco wcześniej nie wyobrażałam sobie diety bez nabiału, zwłaszcza serów. A kilka lat temu życie bez glutenu i cukru wydawało mi się jakimś koszmarnym snem. Okazało się jednak wyzwaniem, któremu nie tak łatwo było sprostać. Dziś wegetariańska dieta bezglutenowa to dla mnie bułka z masłem, wegańska - nieco wyższy stopień wtajemniczenia, ale dopiero witarianizm okazał się wyzwaniem. Wyzwaniem, które podjęłam po miesiącach lektury i przygotowań. Bałam się, że nie dam rady, że za bardzo będzie mi brakować niektórych potraw, takich jak choćby śniadaniowa owsianka. Za kilka dni minie miesiąc, odkąd jem w 100% surowo i niczego mi nie brakuje. Serio. Na śniadanie najbardziej lubię sałatkę owocową, a kiedy przychodzi mi ochota na coś bardziej pożywnego, robię granolę (suszoną w dehydratorze - przepis wkrótce) albo pudding z chia i kokosa z dodatkiem sezonowych owoców czy kakao. Dziś przedstawiam Wam przepis na taki śniadaniowy deser z dodatkiem truskawek. Prosto, szybo i smacznie.
A po nasiona chia i syrop z kokosa zapraszam do sklepu  http://drpelc.pl/
Uwaga! Wydłużamy promocję - dla wszystkich czytelników bloga rabat 7% na wszystkie produkty. Wystarczy w tabelkę kod rabatowy wpisać: zdrowozakrecona. 

Składniki:


  • 1/4 szklanki nasion chia
  • 1 szklanka wody
  • 1/2 szklanki gęstego mleka kokosowego
  • 2 łyżki syropu kokosowego lub innego
  • kilka kropel cytryny
  • garść truskawek
Ziarna chia wsypujemy do miski. Truskawki rozgniatamy widelcem lub blendujemy na mus. Pozostałe składniki miksujemy lub dokładnie mieszamy. Tak powstałe mleko wylewamy na ziarna, mieszamy i polewamy musem owocowym. Wkładamy do lodówki na 15 minut. Serwujemy.




***


Zapraszam też do odwiedzenia mojego podróżniczo-reporterskiego bloga
http://pasjamilubiebycwpodrozy.blogspot.com

4 komentarze :

  1. Kolorowe śniadanko :) 15 minut wystarczy, żeby nasiona chia zżelowały?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi wystarczyło. Ale jak ktoś lubi bardziej glutowate, musi poczekać dłużej.

      Usuń
  2. cudna, na drugim od dołu zdjęciu wygląda jak obraz impresjonisty ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. użyty syrop kokosowy jako słodzik? :)

    OdpowiedzUsuń