niedziela, 23 listopada 2014

Brownie z kaszą jaglaną

Uwielbiam brownie! Robiłam już m.in takie z fasoli [klik] oraz w wersji surowej, z daktylami i kokosem w roli głównej  [klik]. Teraz przyszła pora na brownie z kaszy jaglanej, czyli coś między jednym przepisem a drugim. Bardziej zbite niż to surowe, ale też lżejsze niż to z fasoli. Wszystkie trzy jednak mogę z pełnym przekonaniem polecić.

Składniki:


  • 1,5 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej 
  • pół tabliczki gorzkiej czekolady (50 g - ja użyłam takiej ze skórką pomarańczową, kupioną w Biedronie, ma m.in. 70% kakao)
  • 2 banany
  • pół szklanki mleczka kokosowego (wymieszałam partię wody ze śmietan, która zbiera się na wierzchu puszki; można dać też z kartonika lub jakieś inne mleko)
  • 3 łyżki surowego kakao
  • 3 łyżki syropu daktylowego (melasy, miodu)
  • pół szklanki wiórków kokosowych plus trochę do posypania 
Czekoladę rozpuszczamy w garnku na małym ogniu lub w kąpieli wodnej. Dodajemy kakao, mleko i syrop. Mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji. 
Ugotowaną kaszę łączymy z bananem i wiórkami kokosowymi, dodajemy czekoladową masę i wszystko wrzucamy do blendera kielichowego lub miksujemy żyrafą do uzyskania jednolitej, kremowej masy. 
Przekładamy do foremki  (użyłam silikonowej o wymiarach 19x19 cm) , posypujemy wiórkami i pieczemy ok. 20-30 minut w 170 stopniach. Można też jeść bez pieczenia, po schłodzeniu w lodówce.






***
Zapraszam też do odwiedzenia mojego podróżniczo-reporterskiego bloga
http://pasjamilubiebycwpodrozy.blogspot.com

7 komentarzy :

  1. pycha:) lubię brownie w każdej postaci:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja ostatnio też robiłam brownie z kaszy jaglanej, mega :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa jestem, jak takie brownie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. robi się szybko i jest naprawdę bardzo dobre:) Polecam;)
    P.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ile kalorii, mniej więcej, może mieć jeden taki kawałek ?

    OdpowiedzUsuń