poniedziałek, 11 sierpnia 2014

Bezglutenowe i bezcukrowe muffinki z borówkami. Pychota!

To właściwie powtórka z rozrywki, bo przepis na te muffinki już był na blogu - teraz zamieniłam tylko truskawki na borówki - i rezultat po raz kolejny nie zawiódł moich oczekiwań. Wyszły pyszne! Nie za bardzo słodkie, a za to bardzo owocowe. Kokos właściwie niewyczuwalny, smak zdecydowanie robi" tu owoc i jak sądzę, można dawać cokolwiek się lubi czy ma pod ręką. Podaje przepis na 9 małych lub 6 większych babeczek.


Składniki:




  •  3/4 szklanki borówek, u mnie było to dokładnie 115 g.
  • 3 jaja
  • 50 g maki kokosowej (1/3 szklanki)
  • 3 łyżki rozpuszczonego masła (u mnie klarowane)
  • 3 łyżki miodu
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia (u mnie bezglutenowy)
  • ziarna z połówki wanilii - opcjonalnie



Miksujemy lub dokładnie mieszamy ze sobą: jaja, miód, masło, wanilię. Gdy uzyskamy jednolita masę dodajemy mąkę wcześniej połączoną z proszkiem. Dokładnie mieszamy aż nie będzie żadnych grudek. Wrzucamy borówki  pokrojone w ćwiartki i tak uzyskaną masą wykładamy natłuszczone foremki do muffinek (jeśli używamy silikonowych, nie trzeba natłuszczać). Pieczemy w 200 stopniach ok. 15 minut. Dla mnie bomba!!!





***
Zapraszam też do odwiedzenia mojego drugiego, tym razem podróżniczego bloga 
Błękitne skarby lata!

1 komentarz :