piątek, 25 lipca 2014

Zielono mi! Placki z kaszy jaglanej z serem pleśniowym bazylią i pestkami dyni.

Kolejny przepis z poczekalni, czyli placki z kaszy jaglanej z zielonymi dodatkami, doprawione serem pleśniowym. Wyraziste, w dużym stopniu dzięki dodaniu sera i bazylii. Tym, którzy preferują nieco łagodniejsze smaki, polecam lazur (lub a la lazur z Biedry), a zagorzałym przeciwnikom wszelkiej pleśni - fetę.
To do dzieła!

Polskie pestki z dyni, olej kokosowy, kasze jaglaną i wiele innych zdrowych składników dostaniecie w sklepie http://drpelc.pl/
Uwaga! Wydłużamy promocję - dla wszystkich czytelników bloga rabat 7% na wszystkie produkty. Wystarczy w tabelkę kod rabatowy wpisać: zdrowozakrecona. 


Składniki:
  • ok. 400 gram, czyli 2 pełne szklanki ugotowanej kaszy jaglanej [KLIK], najlepiej już schłodzonej
  • szklanka jogurtu (mój był dość rzadki) lub roślinnego mleka
  • 3 jaja
  • szklanka mąki z pestek dyni (zmielone pestki dyni)
  • 2 garście bazylii
  • 100 g pleśniowego sera
  • przyprawy, np.: sos sojowy, sól, pieprz, kurkuma, kolendra mielona, oregano, suszony pomidor, papryka ostra
  • olej lub masło klarowane do smażenia (u mnie olej kokosowy)
Wszystkie składniki mieszamy ze sobą. Jajka możemy dodać na końcu, co pozwoli nam odpowiednio doprawić ciasto - pozostałe składniki można bowiem bezpiecznie smakować. Ciasto jest dość gęste, placki wychodzą więc grube - jak ktoś woli cieńsze, może dodać więcej jogurtu. 
Placki dobrze się smażą, nie ma problemu z przewracaniem na drugą stronę, nie rozpadają się. Smażymy krótko,w końcu surowych składników są tam tylko jajka, na niewielkiej ilości tłuszczu.

Możemy podawać z ulubioną sałatką i (opcjonalnie) z sosem jogurtowym lub tatarskim.





***
Zapraszam też do odwiedzenia mojego drugiego, tym razem podróżniczego, bloga 

4 komentarze :

  1. czy mąkę z dyni można zastąpić inną?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można dowolną. Dałam z dyni żeby było bardziej zielono i wiosennie :)

      Usuń
    2. Czyli samych pestek dyni już nie dodajemy? Nazwa sugeruje że są tam pestki a nie mąka ;) jak zrobię że zwykła to mam te pestki dodać?

      Usuń
    3. Racja. Ja zmieliłam pestki dyni na mąkę. Ale jeśli dasz inną mąkę, to pestek dyni już nie musisz dodawać

      Usuń