niedziela, 7 stycznia 2018

Zdrowe batony owsiano-bakaliowe. Bez pieczenia, bez glutenu, wegańskie

Macie czasem tak, że naprawdę chcecie się zdrowo i fit odżywiać, ale nie wyrabiacie się z przygotowaniem lunchu do pracy i szkoły, a potem wygłodzeni rzucacie się na co popadnie, obiecując sobie solennie, że już od jutra będzie inaczej? Też tak czasem mam, dlatego, żeby unikać takich sytuacji, staram się co jakiś czas robić przekąski "ratujące życie". I trzymam je w zamrażarce, wyjmując kiedy mam ochotę lub gdy nic innego nie zdążę sobie przygotować. Do takich zdrowych, pożywnych, pełnowartościowych przekąsek należą choćby batony owsiano-bakaliowe. Ale nie takie ze sklepu, nafaszerowane łodzikami czy syropem fruktozowym. Ale domowe, zrobione z samych pełnowartościowych produktów. A do tego niepieczone, by nie tracić cennych składników podczas obróbki. No i smaczne, moim zdaniem lepsze niż większość sklepowych. Chcecie przepis?

Jeśli brakuje Wam składników, polecam skorzystać z bardzo bogatej i atrakcyjnej cenowo oferty sklepu https://www.e-superfood.pl/ - Dodatkowo, dla czytelników bloga, z kuponem o treści "zdrowo" rabat w wysokości 5% !

Składniki:

Siemię lub chia mieszamy z wodą i zostawiamy na ok. 15 minut aż powstanie "glutek".
W jednej misce mieszamy składniki suche, w drugiej mokre (możemy podgrzać na małym ogniu lub w kąpieli wodnej, jeśli jest problem z wymieszaniem) wraz z siemieniowym glutkiem. Łączymy je ze sobą, dodajemy bakalie i mieszamy.
Masę wykładamy do foremki, mocno przyciskamy, wykładamy papierem do pieczenia i wkładamy do lodówki na minimum 1 godzinę. Zdejmujemy papier, kroimy w prostokąty i za pomocą noża robimy zygzaki rozpuszczoną czekoladą.
Przechowujemy w lodówce w pojemniku [u mnie blaszany] do 2 tygodniu, w zamrażarce spokojnie miesiąc lub dłużej.






***
Zapraszam też do odwiedzenia mojego podróżniczo-reporterskiego bloga


1 komentarz :

  1. Składniki do mnie przemawiają w 100% :) Do tego batony są zbite i nie rozapdają się, super!

    OdpowiedzUsuń