środa, 4 listopada 2015

Ekspresowa tajska zupa-krem z brokułów. Zaskakująco smaczna

Napisałam w tytule, że zupa jest zaskakująco smaczna, gdyż robiłam ją bez przekonania. Po pierwsze, bo nie jestem jakąś szczególną miłośniczką brokułów, a po drugie, bo nieszczególnie kokos mi pasował do tego warzywa. No ale postanowiłam zaryzykować. I było, wierzcie mi, warto. Sam pomysł na taką zupę gdzieś wygrzebałam w sieci, ale potem nie mogłam go odnaleźć i potrawa powstała w efekcie mojej inwencji. A właściwie  tego, co akurat miałam pod ręką.
A sos sojowy Tamari, pastę kokosową i wiele innych pyszności znajdziecie w sklepie http://drpelc.pl/
Uwaga! Ta promocja jest wciąż aktywna - dla wszystkich czytelników bloga rabat 7% na cały asortyment. Wystarczy w tabelkę z kodem rabatowym wpisać hasło: zdrowozakrecona.

Składniki (na 2 porcje):
1 brokuł
1 litr wody
1 cebula
2 łyżki oliwy
0,5 łyżeczki kurkumy
1 łyżka sosu sojowego Tamari
2 łyżeczki pasty curry (żółtej)
3 łyżki maki kokosowej
1/2 szklanki śmietanki kokosowej (zrobiłam z 2 łyżek pasty z kokosa, dolewając do niej trochę wody)

Cebulę smażymy na oliwie, a gdy się zeszkli dodajemy kurkumę, pastę curry i Tamari. Chwilę smażymy. Wrzucamy pokrojony w kawałki brokuł. Po chwili wlewamy wodę i gotujemy ok. 10 minut. Miksujemy. Wlewamy śmietankę kokosową i doprawiamy do smaku. Dodajemy mąkę dla uzyskania konsystencji kremu. Jeśli jecie sery- polecam zetrzeć trochę parmezanu.




                                                                   ***

Zapraszam również do odwiedzenia mojego podróżniczo-reporterskiego bloga 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz