niedziela, 31 maja 2015

Wegańskie muffinki owsiane z truskawkami i rabarbarem

Mój przepis na babeczki owsiane [KLIK] cieszył się dużą popularnością, parę osób narzekało jednak
na dodatek jajek. Spróbowałam zrobić bez, dodając w zamian banany i były OK, jednak trochę za suche. Dodałam więc rabarbar i truskawki i... to był strzał w dziesiątkę! Muffinki są pyszne, słodkie, ale nie przesadnie i całkowicie wegańskie. A połączenie rabarbaru, truskawek i bananów to tercet iście doskonały! Spróbujcie, zobaczycie, pokochają je nie tylko Wasze dzieci. To doskonała przekąska w pracy czy szkole, zastąpi drugie śniadanie, ale tez małe co nieco do kawy.
Po niektóre z wykorzystanych tu produktów, ale też wiele innych, przydatnych w zdrowej kuchni, zapraszam do sklepu  http://drpelc.pl/. Tylko teraz dla wszystkich czytelników bloga rabat 7% na wszystkie produkty. Wystarczy w tabelkę kod rabatowy wpisać: zdrowozakrecona. 




Składniki na 12 sporych muffinek:

  • 2 szklanki płatków owsianych
  • 1 szklanka mleka roślinnego - dałam sojowe o smaku kakaowym, własnej roboty, bez GMO :)
  • 1/3 szklanki wiórków kokosowych
  • 2 rozdrobnione banany
  • 1/2 szklanki rozdrobnionych truskawek (nie na mus)
  • 1 szklanka rabarbaru (pokrojonego w kostkę)
  • 1/3 szklanki rozpuszczonego oleju kokosowego
  • 1/4 szklanki ksylitolu 
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 0,5 łyżeczki sody rozpuszczonej w 1 łyżce octu jabłkowego
Wszystkie suche składniki mieszamy w jednej misce, mokre w drugiej, łączymy ze sobą i zostawiamy na około 10 minut. Nagrzewamy piekarnik na 170 stopni. Masę wlewamy do foremek na muffinki, posypujemy wiórkami kokosa lub innymi ulubionymi dodatkami i pieczemy ok. pół godziny (mój piekarnik dość mocno piecze, wiec po upływie ok. 15 minut zmniejszam temperaturę do 150 stopni). Studzimy i wyjmujemy z foremek. Doskonale smakują zarówno jeszcze ciepłe, jak i na zimno. Można trzymać kilka dni w lodówce, najlepiej pod przykryciem. 









                                                                           ***
Zapraszam też do odwiedzenia mojego podróżniczo-reporterskiego bloga
http://pasjamilubiebycwpodrozy.blogspot.com

3 komentarze :

  1. Super przepis. Uwielbiam zdrowe muffinki:-P. Mam tylko jedno pytanie:-). Dlaczego nalezy rozpuscic sode w occie jablkowym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ocet i soda to doskonały spulchniacz ciast, zwłaszcza takich bez jajek. Poza tym ocet niweluje posmak sody- kiedyś sodę po prostu mieszałam z suchymi składnikami. Ale odkąd zepsułam ciasto przez ów sodowy posmak, zawszę dodaję ocet. Bez obaw, nie jest wyczuwalny.

      Usuń