wtorek, 23 lutego 2016

Wypasione kruche ciastka z kremem daktylowo-karmelowym i w polewie czekoladowej. Powalają

A dziś mam dla Was ciastka, które są efektem improwizacji. I z których jestem bardzo dumna. Zabrałam się do pracy, mając ochotę na coś słodkiego, bez żadnego bliżej określonego planu czy przepisu. Sprawdziłam zawartość szafek i najpierw zrobiłam kruche ciastka. Ale miałam chrapkę na coś bardziej wypasionego i słodszego. No więc ukręciłam krem z masła orzechowego i daktyli. Uznałam jednak, że jakoś tak łyso wyglądają, więc szybko rozpuściłam gorzką czekoladę, czyniąc z niej nieco mniej wytrawną polewę. I voila!
Podobne ciastka możecie robić z inną masą, np. kokosową albo zdrową nutellą czy wreszcie ulubionym dżemem. Możecie też dać gotowe biszkopty, jeśli takowe jadacie lub zrobić własne ciasto biszkoptowe. Wyjdą w tedy klasyczne niemal delicje.
Uwaga! z podanych proporcji wychodzi sporo kremu, możecie zrobić mniej i dać ją tylko na środek, jak w delicjach. Polewy też jest więcej, można ją potem wykorzystać do owsianki czy naleśników.

A po stuprocentowe masło orzechowe, cukier kokosowy, wiórki, orzechy, różnej maści mąki i wiele innych fantastycznych produktów niezbędnych w zdrowej kuchni zapraszam do sklepu  http://drpelc.pl/ lub stacjonarnie w Krakowie.
Uwaga! Dla wszystkich czytelników bloga rabat 7% na cały asortyment. Wystarczy w tabelkę z kodem rabatowym wpisać hasło: zdrowozakrecona.



Składniki na kruche ciastka (8 naprawdę dużych ciastek):
  • 2/3 szklanki maki owsianej
  • 3 łyżki zmielonego ksylitolu
  • 1/3 szklanki wiórków kokosowych
  • 50 ml oleju
  • 1 łyżka masła orzechowego
Wszystkie składniki mieszamy ze sobą, chwilę wyrabiamy, lepimy kulę, wałkujemy przez papier lub spłaszczamy dłońmi i wykrawamy kółka. Pieczemy w 170 stopniach na blasze pokrytej papierem do pieczenia  aż się zarumienią (ok. 15-20 minut). Zostawiamy do wystygnięcia.


Składniki na masę karmelową:
  • 1 szklanka daktyli
  • 1/4 szklanki masła orzechowego
  • szczypta soli (jeśli macie solone masło, nie trzeba)
Daktyle moczymy w gorącej wodzie aż zmiękną. Wrzucamy do malaksera wraz z masłem orzechowym i miksujemy aż powstanie gładka masa. 
Masę nakładamy na upieczone spody ciastek.

Składniki na polewę:
  • 100 g (jedna tabliczka) gorzkiej czekolady
  • 3 łyżki syropu z daktyli (opcja, jeśli nie lubicie gorzkiej)
  • 1 łyżka oleju kokosowego
  • 50 g pasty kokosowej lub kilka łyżek mleka kokosowego (ilość zależy od tego, czy wolicie bardziej mleczną czy gorzką - jeśli to drugie, możecie mleko/pastę zupełnie pominąć
Czekoladę i olej koko rozpuszczamy na bardzo małym ogniu lub w kąpieli wodnej, dodajemy pozostałe składniki.Ciastka zanurzamy w polewie i zostawiamy do zastygnięcia polewy.





***
Zapraszam również do odwiedzenia mojego podróżniczo-reporterskiego bloga:

11 komentarzy :

  1. wyglądają znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasteczka wygladaja oblednie,przepysznie! Az mi sie nie chce wierzyc,ze mozna cos takiego wymyslic. Musze tez takie upiec:-P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Zrób koniecznie i daj znać jak smakowały:)

      Usuń
  3. Witam, czym zamienić ksylitol? Czy on pełni tylko słodzącą funkcję, czy też inną?Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Te ciastka będą mnie prześladować, dopóki ich nie zrobię :O

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciastka pyszne :) robiłam dwukrotnie i pewnie jeszcze nie raz upiekę:-D

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy mogę użyć oliwy z oliwek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie polecam, oliwa jest zbyt intensywna, jej smak będzie wyczuwalny. To już lepiej masło, margarynę czy inny łagodny olej (np. ryżowy)

      Usuń