niedziela, 24 września 2017

Beztłuszczowe jesienne muffinki śniadaniowe z gruszkami i kardamonem

Muffinki to doskonałe rozwiązanie zarówno na pyszne śniadanie, lunch czy deser. A najlepsze w nich jest to, że nie trzeba trzymać się ściśle proporcji wszystko się wrzuca, miesza i ....gotowe. O bardziej błyskawiczne i prostsze słodkości naprawdę trudno. 
Na blogu znajdziecie już całkiem sporo propozycji na muffiny i babeczki - na tyle sporo, że stworzyłam dla nich osobną kategorię :) Robiłam już owsiane - i w wersji z jajkami i w wegańskiej. Te są moim zdaniem lepsze - nie tylko z powodu gruszek i cudownych pachnących jesienią przypraw, ale też dzięki delikatnemu zmiksowaniu płatków. Tym razem nie dodawałam też zupełnie tłuszczu - w zamian użyłam maślanki, a innym razem jogurtu greckiego (beztłuszczowego).
Spróbujcie, to pyszna i zdrowa alternatywa dla kanapek na drugie śniadanie do szkoły czy pracy.

Składniki na 12 muffinek:


  • 2,5 szklanki płatków owsianych, lekko zmielonych
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia (kamień winny)
  • 2 duże soczyste gruszki
  • 300 ml. jogurtu greckiego (u mnie beztłuszczowy) lub maślanki
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki cukru kokosowego
  • łyżeczka cynamonu
  • 1/2 łyżeczki kardamonu (można pominąć)
  • garść orzechów, 2 kostki gorzkiej startej czekolady, kruszone kakao lub innych dodatków na posypkę
Zmielone do wielkości otrębów płatki mieszamy z cynamonem i proszkiem do pieczenia, dodajemy cukier kokosowy. W drugiej misce roztrzepujemy jajka, łączymy je z jogurtem lub maślanką. Wylewamy na płatki. Dodajemy pokrojone w drobną kostkę gruszki.
Masę wylewamy do foremek na muffinki. Ozdabiamy zmielonymi orzechami, startą czekoladą lub czym tam chcemy. Pieczmy w 170 stopniach 35 minut.








***
Zapraszam też do odwiedzenia mojego podróżniczo-reporterskiego bloga
http://pasjamilubiebycwpodrozy.blogspot.com


2 komentarze :

  1. Chętnie wypróbuję,mam sporo gruszek na drzewie 😉

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobry pomysł na przekąski do pracy :D Dzięki!

    Pozdrawiam,
    https://tesko.biz/

    OdpowiedzUsuń