niedziela, 29 listopada 2015

Dwuwarstwowe babeczki z masła orzechowego - obłędne!


Coś ostatnio słodkości u mnie dominują - ale widzę też, że te słodkie przepisy cieszą się na blogu największą popularnością. Więc idąc za ciosem, prezentuję Wam jeszcze jeden deser- znów z minimalną liczbą składników, błyskawiczny w przygotowaniu, dziecinnie prosty, zdrowy, a do tego pyszny! Wystarczą tylko 4 składniki, w tym najważniejszy - masło orzechowe. Mam ogromną słabość do tego masła, choć wiem, że nie należy z nim przesadzać. No ale od czasu do czasu można zaszaleć, zwłaszcza jeśli użyjemy masła bez dodatków lub z minimalnym dodatkiem słodu czy tłuszczu.
Takie stuprocentowe znajdziecie, podobnie jak kakao, wszelkiej maści słody i olej kokosowy w sklepie  http://drpelc.pl/
Uwaga! Ta promocja jest wciąż aktywna - dla wszystkich czytelników bloga rabat 7% na cały asortyment. Wystarczy w tabelkę z kodem rabatowym wpisać hasło: zdrowozakrecona





Składniki na warstwę czekoladową ( na 6 sztuk):

  • 2 łyżki oleju kokosowego
  • 1/4 szklanki masła orzechowego 
  • 3 łyżki syropu z daktyli
  • 1/4 szklanki kakao
Składniki na warstwę orzechową:
  • 2 łyżki oleju kokosowego
  • 1/4 szklanki masła orzechowego (tu dałam z kawałkami orzechów, to Lidlowskie, bo Pelcowe mi się skończyło)
  • 2 łyżki syropu klonowego
  • szczypta soli
Składniki na warstwę czekoladową rozpuszczamy w kąpieli wodnej lub na małym ogniu, mieszamy i wykładamy po 1 łyżce do foremek silikonowych. Wygładzamy i chowamy do zamrażalnika na 10 minut.
Tak samo postępujemy z drugą częścią. Wykładamy na stężałą masę i znów chowamy do stężenia. Przechowujemy w lodówce lub w zamrażalniku. O ile nie zjemy wszystkiego od razu :)





***

Zapraszam również do odwiedzenia mojego podróżniczo-reporterskiego bloga "Wojażomania"


5 komentarzy :

  1. chciałabym je zjeść ;D
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesli tak smakuja jak wygladaja,to ja robie je natychmiast;-). A wygladaja oblednie,smakowicie:-P.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mogę zrozumieć, po co coś komentować jak się tego nie zrobiło.
    "(tu dałam z kawałkami orzechów, to Lidlowskie, bo Pelcowe mi się skończyło)" przecież ten Pelc i Lidl to są sklepy, a nie producenci! Co to za informacja jest????

    Ale przypisy są świetne, bo kilka robiłem i jadłem!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie do końca, Pelc jest też producentem - Ekogram Zielonki to jego firma i oni robią masła - 100%. Do zakupu których zachęcam w poście. Innego nie sprzedają. Tu jednak, to jest do zdjeć, wyjątkowo robiłam z innego, nie tak stuprocentowego i napisałam o tym, bo widać że masło ma orzeszki (a te Pelcowe nie mają). Więc nie chciałam wyjść na niewiarygodną. A Lidl co prawda jest sklepem a nie producentem, ale mają tylko jeden gatunek masła. Więc jeśli pisze Lidlowe mało orzechowe, to wiadomo o jakie chodzi.

      Usuń