środa, 12 listopada 2014

Czekoladowe ciasto z gruszkami. Rozpływa się w ustach!

Bezglutenowe, czekoladowe ciasto z gruszkami
Mamo, to najlepsze ciasto, jakie kiedykolwiek jadłem! Taki tekst usłyszałam od juniora, ostatnio nader skorego do pochwał. Co bardzo cieszy, choć niestety tym razem przepis nie jest mego autorstwa. Bardzo bym chciała być twórczynią najlepszego ciasta pod słońcem, ale cóż... Wykonawczyni tegoż to również nie najgorsze miano. A za oryginał odpowiada autorka bloga Zielenina, w każdym razie to stamtąd zaczerpnęłam przepis. Wybitnie mało, jak na mnie, go modyfikując.
Polecam, ciasto jest naprawdę pysznie. Dość kaloryczne niestety, więc trzeba uważać, bo rozpływa się w ustach nie tylko w przenośni i trudno zwalczyć pokusę sięgnięcia po kolejny kawałek.


Składniki:

  • 1 tabliczka (100 g) gorzkiej czekolady - ja dałam bio czekoladę z Rossmanna, 75% kakao
  • 100 g masła (u mnie wiejskie, klarowane)
  • 1/4 szklanki ksylitolu 
  • 1/4 szklanki syropu  - dałam tym razem turecki winogronowy (coś jak melasa) 
  • 3/4 szklanki zmielonych migdałów 
  • 2 średnie gruszki
  • 4 jajka
  • 1/3 łyżeczki sody oczyszczonej
W garnku rozpuszczamy czekoladę i masło, dodając do tego syrop. Studzimy. W misce mieszamy zmielone migdały, sodę i ksylitol. Jajka ubijamy mikserem do podwojenia objętości. Stopniowo dodajemy czekoladowy krem, cały czas miksując. Wylewamy masę do miski z orzechami i mieszamy do powstania jednolitej masy.
Nagrzewamy piekarnik do 170 stopni. Do tortownicy (u mnie silikonowa, zwykłą lepiej wyłożyć papierem) wylewamy ciasto, układając na wierzchu obrane i pokrojone w kawałki gruszki, lekko wciskając je w ciasto jeśli nie chcemy, żeby opadły, można je lekko sprószyć mąką). Pieczemy ok. pół godziny. 




***
Zapraszam też do odwiedzenia mojego podróżniczo-reporterskiego bloga
http://pasjamilubiebycwpodrozy.blogspot.com

5 komentarzy :

  1. Mmm, wygląda naprawdę smakowicie :) Wcale się nie dziwię, że synek był nim zachwycony :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak samo jak chlebek bananowo-kokosowy tak i to ciasto dzis po prostu zostało pochłonięte natychmiast, cudowne, delikatne, mmmmniam :) dziękuję za te cudowne przepisy, wszystko co do tej pory zrobiłam z Twoich przepisów jak na razie było przepyszne i najwazniejsze proste do zrobienia :)
    Aneta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz, jak mnie cieszą takie słowa. Serdeczności!

      Usuń
    2. Co można dodać do ociasta zamiast mielonych migdałów, na które jest uczulona moja córka, moze zmielony słonecznik?

      Usuń
    3. Można słonecznik, można zmielić inne orzechy albo dać jakąkolwiek mąkę

      Usuń